Verkossa shoppailun trendi on vähitellen kasvanut vuosien saatossa. Ihmisille on yhä hankalampaa lähteä tekemään yksittäisiä ostoksia heidän kiireisten elämäntapojen vuoksi. Siksi he haluavat ostaa asioita verkossa ja sen vuoksi verkkokaupalla on valtava merkitys nykymaailmassa. Yritykset pyrkivät kovasti varmistamaan, että asiakkailla on hyviä kokemuksia tuotteiden valitsemisesta sekä ostosten tekemisestä verkossa.
Tämän lisäksi yritykset tuovat nykyään myös kaupan sisäisiä kokemuksia verkkoon. Katsotaanpa katsoa alla, miten ne tekevät.
Yritä tehdä siitä henkilökohtaista
Aina kun joku tulee kauppaasi, tervehdit häntä valtava hymy kasvoillasi. No tätä nettiyritykset yrittävät lisätä verkkokauppoihinsa.
Ne laittavat sivustollensa ponnahdusviestin, joka tervehtii kuluttajia ja saa heidät tuntemaan itsensä tervetulleiksi tai ne näyttävät tuotteita, joilla on merkitystä kuluttajien valinnalle heidän aiempien tietojensa perusteella. Yksi toimiala, joka tekee asiakaskokemuksesta mahdollisimman henkilökohtaisen, on verkkopelaaminen. Olet ehkä huomannut, että jos menet koskaan asiakkaana vedonlyöntisivustolle ja mielessäsi on live veto tai kasinopelien pelaaminen, kokemus on räätälöity sinulle. Tarjolla on vaihtoehtoja, kuten Bet Maker, joiden avulla asiakkaat voivat käyttää tehokkaita personointityökaluja, jotka parantavat heidän aikaansa sivustolla. Näiden lisäelementtien käyttö antaa henkilökohtaisen maun käyttäjien vuorovaikutukseen, joka voi korvata joitakin tavallisen kaupan sisäisiä kokemuksia, joihin he ovat tottuneet.
Verkkokaupat pyrkivät kuvaamaan kuluttajien mieltymyksiä ja esittelemään tuotteita ja palveluita, jotka liittyvät heidän aiempiin hakutrendeihinsä. Näitä tietoja ovat esimerkiksi millaisia tuotteita he haluavat ostaa, kuinka paljon he yleensä kuluttavat ja muuta. Nämä segmentit auttavat yritystä auttamaan asiakkaitaan ja tarjoamaan heille paljon paremman kokemuksen. He ryhmittelevät yksilöitä heidän ominaisuuksiensa ja tilauksiensa perusteella ja auttavat heitä sen mukaisesti.
Tuotteen löytämisellä on väliä
Ihmiset uskovat kosketuksen elementtiin. He menevät kauppaan ja haluavat pitää tavaraa kädessään ja tarkistaa heille tarjolla olevat vaihtoehdot, mikä voi jopa aiheuttaa impulssiostoksia. Tiesitkö kuitenkin, että noin 54 prosenttia heräteostoksista tapahtuu verkossa? Kyllä, se on täysin totta. Tähän vaikuttaa tuotteen löytäminen. Pääset markkinoimaan tuotteita, jotka näyttävät houkuttelevilta asiakkaille. Yritykset päivittävät järjestelmiään nyt reaaliaikaisesti. Näin asiakkaat voivat tarkistaa, mitä tuotteita myymäläsi varastossa on tällä hetkellä. Käyttäjiä kehotetaan ostamaan ennen kuin tuotteen loppuvan varastosta.
Tuotteiden kokeileminen
Käyttäjät haluavat kokeilla tuotteita ostaessaan jotain nähdäkseen, miltä ne näyttävät heidän päällään. Siksi monet yritykset nyt tarjoavat ilmaisia kokeiluversioita ja helppoja palautuksia asiakkailleen. Niiden avulla kuluttajat voivat kokeilla tuotteita kotonaan ja maksaa myöhemmin erilaisilla maksuvaihtoehdoilla. Lisäksi ne tarjoavat paljon helpompia palautusvaihtoehtoja, eivät käyttäjien tarvitse maksaa siitä.
Lisäksi yritykset käyttävät asiakkaan tietoja ja muokkaavat hänen ostopäätöksiään, jotta palautuksia ei tulisi valtavasti. Ne esittelevä asiakkaille tuotteita, joita he todennäköisesti voisivat ostaa ja näin palautuksiakin tulee vähemmän. Tämän lisäksi yritys voi integroida osittain AR-ohjelmiston, jossa ostaja voi ladata täyspitkän kuvan itsestään ja pelata pukeutumispeliä verkossa nähdäkseen miltä asut näyttävät heidän päällään.
Tarjoa apua
Kun olet kaupassa, voit helposti kysyä myyjältä tuotteesta. Siksi nettichateillä on tässä valtava rooli. Yritykset tarjoavat nyt 24/7 asiakastukea, joten käyttäjät voivat helposti keskustella edustajan kanssa ja kysyä mitä tahansa kysymyksiä tuotteesta. Näin asiakkaat pitävät kauppaa ammattimaisena ja uskottavana ja tekevät todennäköisimmin ostoksen. Muista, hyvä asiakaspalvelu on jotain, joka merkitsee paljon, jotta voit ansaita uskollisia asiakkaita.
Mistä aloittaisit kaupan sisäisten kokemusten tuomisen verkkoon?
Nopeasti muuttuvien markkinatrendien myötä yritysten on pysyttävä ajan tasalla siitä, miten ne voivat parantaa kuluttajien kokemusta ja tarjota samoja palveluja, joita ne tarjosivat fyysisissä kaupoissa. Tämä sisältää erilaisia tarjouksia, nopean toimituksen, helpot ja nopeat palautukset, sekä ilmaisen toimituksen. Varmista, että kassalla ei ole piilokustannuksia, koska sitä asiakkaat todella vihaavat! Tee maksusta kassalla yhtä helppoa, kuin ostos tehtäisiin tavallisessa kaupassa.