Tietokonepelit ovat edenneet pitkälle Space Invaders -päivien jälkeen. Muutama pikseli ja muutama toistuva piippaus eivät enää koostu peleistä; nyt ne ovat uskomattomia taideteoksia, joiden budjetit ovat suuremmat kuin jotkut Hollywoodin menestysfilmit. Paras tietokonepeli sisältää orkesterit, näyttelijät, suunnittelijat, käsikirjoittajat ja paljon muuta. Hämmästyttävä grafiikka mahdollistaa erittäin yksityiskohtaisten maailmojen luomisen.
Parhaat tietokonepelit onnistuvat vaikuttamaan kaikilla tasoilla, ja tämä tarkoittaa jopa vaikutuksen saamista tasoihin ja asetteluihin käytettyyn sisustukseen ja arkkitehtuuriin saakka. Lue ja katsomme joitain tietokonepelien upeimmista arkkitehtuureista ja sisustuksesta ja kuinka se voisi jopa toimia inspiraation lähteenä todellisessa maailmassa.
Monument Valley
Monument Valley on iOS- ja Android-mobiilipeli, joka on todella taideteos. Pohjimmiltaan tämä on pulmapeli, joka haastaa sinut kulkemaan läpi hämmästyttäviä ’monumentteja’ muuttamalla fyysisesti niiden asettelua (sarjan hihnapyörien ja vipujen kautta). Mikä tekee tämän niin uskomattomaksi, ovat Escherin innoittamat mallit, joissa käytetään perspektiivitrikkejä piilotettujen reittien paljastamiseksi ja jotka antavat tasojen avautua mahdottomilla ja surrealistisilla tavoilla. Se on todella peli, johon täytyy kokea, jotta siihen voidaan uskoa, ja suunnittelun taso, joka on täytynyt mennä tasojen suunnitteluun, on todella tuntuva. Tämä on tasosuunnittelu tehty oikein!
Deus Ex -henkinen vallankumous
Ihmisen vallankumous on tieteiskirjallisuus-RPG, joka on asetettu jonkin verran dystooppiseen tulevaisuuteen, jossa transhumanismi ja biologinen parannus ovat levinneet. Suunnittelijat ajattelivat tämän olevan jotain toista ” renessanssiaikaa ”, ja siksi kaikkea maailmassa innoitti tämä konsepti, jossa oli mustaa ja kultaista väriä sekä koristeellisia malleja. Kodinsuunnittelun ja jopa vaatteiden välinen johdonmukaisuus varmisti, että maailma oli täynnä tunnelmaa ja tyyliä.
Shenmue
Shenmue oli erittäin kunnianhimoinen nimi, kun se julkaistiin SEGA Dreamcastille. Vaikka aiemmin oli ollut avoimen maailman hiekkalaatikkotyylisiä pelejä, se ei ollut koskaan ollut niin yksityiskohtainen tai niin rönsyilevä. Ajan kulumisesta ja säästä (mikä todellakin piti paikkansa aikakauden säätiedotteista) japanilaiseen <a href=”http://www.corefront.ca/”> kodinsuunnitteluun </a> sisältöön eri huoneiden yksittäisistä laatikoista ja kaapeista, kaikki näissä maailmoissa oli muotoiltu huolellisesti ja uskomatonta huomiota yksityiskohtiin, mikä teki maailmasta täysin uskottavan.
Sonic the Hedgehog
Alkuperäinen Sonic the Hedgehog oli aikanaan todella uraauurtava peli ja yksi niistä tapauksista, joissa peli sai kaiken oikein. Tämä tuli suoraan maailmojen suunnitteluun, jossa oli eläviä, kylläisiä värejä, ruudulliset lattiat ja valtavat silmukanpoistot. Nämä ovat karkeita unelmia muistuttavia maailmoja, jotka on täydellisesti suunniteltu jättimäisiksi leikkipaikoiksi liikkumiseen ja putoamiseen.
Joten kun seuraavan kerran kävelet virtuaalisessa ympäristössä tietokonepelissä, ota hetki arvostaa sisustus – mielikuvituksen taso ja reatiivisuus saattavat olla vain vaikuttuneita sinusta.